- KSOW 2014-2020
- Pomoc Techniczna Schemat II
- KSOW 2007-2013
- Leader
- Grupa Tematyczna ds. Zrównoważonego Rozwoju ObszarówGórskich
- Przedsiębiorczość
- Ochrona środowiska
- Rolnictwo
- Grupy Producentów Rolnych
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Rozwój regionalny i lokalny
- Agroturystyka
- Konkursy
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Marketing produktów rolnych, tradycyjnych, regionalnych w ramach sprzedaży bezpośredniej, dostaw bezpośrednich i rolniczego handlu detalicznego
Śląska Izba Rolnicza informuje, że zgodnie z umową nr 3/PO2018-2019/2019 z dnia 30.05.2019 r. zawartą na realizację operacji w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Plan Operacyjny na lata 2018-2019, z Województwem Śląskim – pełniącym rolę jednostki regionalnej, jest organizatorem dwudniowej konferencji pn: „Marketing produktów rolnych, tradycyjnych, regionalnych w ramach sprzedaży bezpośredniej, dostaw bezpośrednich i rolniczego handlu detalicznego”. W/w Konferencja odbędzie się w dniach 28-29.10.2019 r. w Szczyrku.
W przedmiotowej Konferencji udział weźmie 200 rolników województwa śląskiego, właścicieli małych gospodarstw rolnych zajmujących się wytwarzaniem produktów tradycyjnych, regionalnych i ekologicznych, bądź planujących zająć się taką formą działalności, ze względu na niskie dochody uzyskiwane z gospodarstwa.
Celem realizowanej Konferencji będzie możliwość zapoznania się uczestników konferencji
z aktualną sytuacją w zakresie rozwoju produktu regionalnego, tradycyjnego i ekologicznego w województwie śląskim, nowymi metodami marketingowymi i rodzajami marketingów, polityką jakości prowadzoną przez Unię Europejską, między innymi poprzez znaki potwierdzające wysoką jakość produktów rolno – spożywczych, jak też tradycyjną metodę produkcji. Ponadto uczestnicy konferencji będą również mieli możliwość poznania wyżej wymienionych zagadnień merytorycznych od strony praktycznej.
Efektem natychmiastowym operacji będzie przeszkolenie 200 osób biorących udział
w konferencji, natomiast efektem długookresowym, który osiągnięty zostanie w dłuższym okresie będzie wdrożenie przez rolników nabytej wiedzy z zakresu szeroko pojętego marketingu w swoich gospodarstwach, co bezpośrednio przełoży się na poprawę sytuacji ekonomicznej gospodarstw
i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich. Wiedza nabyta przez uczestników konferencji,
a następnie wdrażana we własnych gospodarstwach, pozytywnie oddziaływać będzie również na innych mieszkańców województwa śląskiego i wpływać na wzrost dochodu gospodarstwa i poprawę jakości ich życia.
Program organizowanej Konferencji:
I dzień Konferencji 28 październik 2019 r. (poniedziałek)
od 12:00 ● Zakwaterowanie i rejestracja uczestników konferencji,
13:00 – 14:00 ● Obiad,
14:00 – 14:30 ● Otwarcie konferencji, przywitanie uczestników i zaproszonych gości, wystąpienie wprowadzające,
14:30 – 15:15 ● „Działalność kooperatyw spożywczych na przykładzie Gliwickiej Kooperatywy Spożywczej „Tomata”,
15:15 – 16:00 ● „Targ na Zielonym - budowanie bezpośrednich relacji między lokalnymi producentami żywności, a konsumentami w Gliwicach”,
16:00 – 16:30 ● Przerwa kawowa,
16:30 – 17:15 ● „Szczególne rodzaje marketingu wykorzystywane przy promocji produktów regionalnych”,
17:15 – 18:00 ● „Marketing, promocja wspólnej marki i podejście biznesowe”
18:00 – 18:30 ● Podsumowanie I dnia konferencji
19:00 ● Kolacja.
II dzień Konferencji 29 październik 2019 r. (wtorek)
08:00 – 09:00 ● Śniadanie,
09:15 – 10:00 ● „Rozwój lokalnej przedsiębiorczości i regionalny system marketingu – omówienie założeń i osiągnięć projektu „Produkt Lokalny Małopolska”,
10:00 – 10:45 ● „Systemy ochrony produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych”
10:45 – 11:15 ● Przerwa kawowa,
11:15 – 12:00 ● „Aktualna sytuacja w zakresie rozwoju produktu regionalnego i lokalnego w województwie śląskim”,
12:00 – 12:45 ● Dyskusja, podsumowanie i zakończenie konferencji,
13:00 – 14:00 ● Obiad i wyjazd uczestników.
Wszelkich informacji na temat możliwości udziału w Konferencji udziela Biuro Śląskiej Izby Rolniczej w Katowicach pod numerem telefonu 32/2580-445.